مهدویات


بسم الله الرحمن الرحیم

سه نکته نخست
درباره حضرت مهدی سه نکته را دانستن خیلی مهم است .
1-حضرت مهدی چه کسی هستند.
2-بعد از ظهور چه کار می کنند
.
3-کی ظهور می کنند.
اگر این سه نکته را مد نظرقرار دهیم درباره این موضوع همه سوء تفاهمها دور خواهند شد و در این باره هیچ شبهه ای باقی نخواهد ماند.
نکته اول: قبل از هر چیز اولین سوالی که در ذهن خطور می کند این است که حضرت مهدی چه کسی خواهند بود.
جواب این سوال را به دو طرز می توان داد.
1-معرفی غائبانه حضرت مهدی:
معرفی غائبانه حضرت مهدی معین است که ایشان ازخاندان حسنی خواهند بود.
نام ایشان احمد یا محمد و اسم پدر عبدالله خواهد بود.
محقق مهدویات محقق علامه سید برزنجی می فرمایند: درباره اسم مادر ایشان به من روایت صحیحی نرسیده البته بعضی از محققین اسم مادر ایشان را آمنه ذکر کرده اند.
اسم ایشان مهدی نیست بلکه مهدی لقت ایشان است که به معنی هدایت یافته می باشد، یعنی وقتی که امت مسلمه نیازمند امور می باشند وچیزهایی که برای کامیابی و برتری خیلی مهم خواهد بود. و با وجود فداکاریهایی که مسلمانان بر روی زمین می دهند. با نبودن چند چیز کامیاب نمی شوند. حضرت مهدی بر روی این خامیها مسلط خواهند بود و به تلافی حضرت مهدی با بخود گرفتن این چند صفات یک کردار ممتاز برای امت خواهند شد. و ایشان این کار را در عرض چند سال انجام می دهند کاری که قرنها مسلمانها نتوانستند انجام دهند. ایشان تا الان بدنیا نیامده اند. و مثل انسانهای عادی بدنیا خواهند آمد. در سن چهل سالگی هدایت امت را به عهده خواهند گرفت. و مسلمانان با بیعت کردن با ایشان بر علیه کفر و ظلم برپاشده جهاد عظیم خواهند کرد. و اختتام آن با برپا شدن عالم اسلام خواهد شد. این یک معرفی صاف و شفاف بود
چیزی که در احادیث موجود است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر